Klappat och klart.

Svängde iväg till solariet förut för att jag är blek som mjölken bakom mina flingor. När jag åkte därifrån hade jag åtagit mig att jobba där nästa lördag. Jahapp, då vare igång igen da. Fast vem säger nej till lite extra cash när jag ändå bara jobbar deltid?

Kom att tänka på en fin kväll för några veckor sen:
Jag och mamma. Göteborg. Strosar in till Systembolaget i Nordstan, står och väljer vin länge och väl. Bestämmer oss för ett vitt, betalar i kassan där mannen kallar oss "flickor". Går till hotellet, slänger fort in vinet i kylen för att mamma inte kan dricka okallt vin. Käkar buffe på hotellet, jag har envisats med att dra på mig klackarna och tvingar därför mamma att ta hissen. Åker upp till taket i 10 sekunder och tittar på utsikten. Knökar sen ner oss i sängarna med det någorlunda kalla vinet och två glas nötter. Olika nötblandningar för vi gillar olika. Mitt glas är självklart fyllt med chilinötter och mammas med lite varierande nötter och torkad frukt. Slänger på TVn och tittar på ett extremt långt avsnitt av Morden i Midsommer och blir besvikna över slutet. Somnar.

Nu ska jag göra mig i ordning och åka.

Kommentarer
Postat av: mors

Ja, va trevligt vi hade - enda felet är att det är alldeles för sällan! (Det visste du inte att jag skulle säga, va :)

2010-09-12 @ 09:39:33
Postat av: Tessan

Fin blogg! :)

2010-09-12 @ 10:34:54
URL: http://tessanaslin.blogg.se/
Postat av: Annica

låter härligt. :)

2010-09-12 @ 10:44:19
URL: http://anniicanilsson.blogg.se/

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0