En mördartermin.

Då vet man att man är student igen. Nu har en vecka gått och jag har fått smaka på ett veckoschema. Saftigt! Såhär ser det ut:

Cost accouting= 4 timmars föreläsning i veckan på 2 dagar + cirka 6 hemtimmar. Hemuppgifter till varje möte och ett quiz varje vecka. Utöver det ett midterm och ett final, kursen varar i 10 veckor. Verkar svårt, men intressant. Än så länge är jag med på noterna.
Leadership and Professional Skills for Accountants= 4 timmars föreläsning i veckan + cirka 6 hemtimmar. Skräp. Eller ja, vid den här nivån känns den kanske lite onödig, med tanke på att det är ungefär 1000 skrivuppgifter endast, utan särskild fokus på accounting. Jag har liksom redan tagit ungefär femtioelva skrivkurser och lyckats galant. Det borde vara färdigt med dem nu. Hade mycket hellre tagit en riktig accounting klass. Men vad gör man. Verkar inte alltför svår, men irriterande då nästan hela kursen baseras på grupparbete.
Management Capstone= 4 timmars föreläsning i veckan + cirka 8 hemtimmar. En projektkurs som går ut på att skapa och driva ett företag under 10 veckor, med allt som hör det till. Extremt mycket att göra, förstår inte hur jag kommer lyckas klämma in allt. Där har vi 2 "test" i veckan, mycket läsning, flera gruppmöten i veckan, individuella skrivuppgifter och dylikt utöver allt det. Alldeles för mycket. Verkar väldigt svårt dessutom. Känns fint när läraren "tycker synd" om de som läser heltid när de tar denna kursen. Så dumt.


Det blir en ganska tajt termin. Plus 25 timmars jobb i veckan som chefen försöker utöka. Det var bra att vara upptagen va!? Kan väl förtjäna det efter mina 2 slappa månader.

Kommentarer
Postat av: djybbe

Tufft, men håll i nu! Du har ju redan sett ljuset i tunneln.....

2010-09-30 @ 18:28:23
Postat av: Emreidunn

Excellent site.

2011-04-06 @ 07:25:55
URL: http://emreidunn.blog16.com

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0