Nya tag.

Så. Som sagt var min födelsedagsvecka/helg alldeles fantastisk! Jag fick massa grattismeddelanden, sånger på telefonsvararen och på linjen, paket från Sverige med massa bra grejer i, kort på posten och på min email, och så vidare och så vidare. Min underbara man hade trollat fram ett par finfina solglasögon åt mig, och fina blommor (de är lite ledsna nu, men fortfarande fina!). Mina härliga USA-brudar hade köpt ett presentkort på Pantages Theater nere i Hollywood så nu får jag snart gå på musikal igen! Fick blommor, och böcker, och choklad från andra folk på min fest. Fick finanstillskott av min fina familj, och än så länge har jag köpt mig Microsoft Office paketet, så nu har jag riktiga Word och Excel. Tack väldans! Det behövde jag. Alla är så goa!





Så på torsdag kväll hade jag min tjejmiddag på Cafe Santorini. Det var jag, Jenn, Randi och Nicole (Stacy var strandad i Long Beach, annars hade hon också varit där), och vi drack lite vin och åt goda förrätter. Vi hade det väldigt mysigt. Tyvärr dog min kamera och jag fick bara dessa småsuddiga bilderna på mobilen.




Sen på fredagen tog Ricky med mig ut på middag som hans föräldrar bjöd på (tack så jättemycket Westerlunds). Vi gick till BarCelona och smuttade en flaska vin med tapas: blandning av oliver, calamari med aioli, friterad zucchini med yogurtdipp, grillade stora räkor, och serranoskinklindade fikon med blue cheese innuti. Heeelt underbart. Till efterrätt delade vi på en molten chokladkaka med vaniljglass. Sen var vi mätta så vi nästan rullade hem. Glömde kameran, så inga bildbevis. Endast ett kort på ölen jag fick av Ricky innan vi gick ut.


På lördag var jag i skolan på två gruppmöten till klockan 14, sen åkte jag hem och gjorde mig iordning för firande på kvällen. Stacy kom hit innan och bjöd på champagne, och sen kilade hon, jag och Ricky iväg ner till Old Town. Planen var att vi skulle till NeoMeze, men när vi kom fram hade de ett extremt högljutt liveband, och stället var fullpackat. Istället gick vi till Barney´s, och vi var tidiga nog att vi fick ett långbord på deras terass på taket. Massa folk kom och firade med mig, och det var riktigt lyckat! Jag hade så kul att jag glömde ta ett enda kort, det enda jag fick med var klockan 2:30 när vi var på Ralph´s och köpte öl till efterfesten hemma hos oss. Såhär öde var det.


Allt som allt, som sagt, var det ett himla bra födelsedagsår.

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Skitsnygga glajjer!!! Passade ju dej perfa! Har försökt att ringa och ringa, försöker ikväll igen.

Kramar!

2010-10-13 @ 11:31:15
URL: http://www.stoor.se

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0