Little darling, it seems like years since it's been clear.

Thanksgiving kom och gick, och vi blev mätta och glada och fick en rast från resten av vardagen. Vi åt kalkon, sötpotatis, stuffing, pumpapaj, och allt annat som hör till. Vi drack vin och övade julsånger inför julafton med munspel och gitarrer, och det var äntligen för kallt för barnen att hoppa i poolen. När vi fått nog åkte vi hem till vår lilla lägenhet och tände julljusslingan som hänger i fönstret och kurade upp oss i soffan med en filt och TV maraton.

Jag har varit ledig från torsdag och fram till måndag, sen har jag två veckor kvar i skolan med slit. Vad väntar efter det tro? Jullov! Tänka sig att man fortfarande har jullov! Ja, fast jobba måste man ju ändå. Men vad skönt att slippa göra båda.

Konstigt nog är klockan bara 10:21, och jag har redan hunnit köra Ricky till jobbet och skriva nästan alla mina julkort. Resten av förmiddagen tänkte jag leta härlig musik, och sen måste jag iväg på sista springturen för veckan. På måndag är det dags för en långvända igen.

Märkte att Ricky har lyckats överta ett hörn av lägenheten...


Kommentarer

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0