Monster

Somnade nästan vid ratten idag. Var uppe tidigt imorse, jobbade hela dagen, och var i skolan till 21:30. Påväg ner till skolan var jag så trött att jag helt seriöst knappt kunde hålla ögonen öppna.

Blev ingen lunch på jobbet idag för bossen bestämde sig för att "testa" min förmåga att hålla en deadline, och "testa" hur mycket jag lärt mig hittills. Han strosade in vid 13 (jag slutar 17) och slängde en månads rapporter för en av våra klienter och sa att han ville se om jag kunde göra klart och kanske även skicka ut månadspaketet innan jag gick. Han ville alltså att jag skulle göra bokföringen för en månad för ett aktiebolag, sen sammanställa allt i månadsrapporter, göra en analys om kvartalsförändringar från förra året till detta året, och få allt godkänt och ivägskickat. På 4 timmar.

Körde igenom lunchen och lyckades bli klar med en halvtimma till godo. Nöjd!

Åkte sen efter mäkta stress ner till skolan för en 4timmarslektion (som lyckligtvis blev förkortad) i Taxation of Corporations and Partnerships. Läraren försökte övertala dom av oss som pratar flera språk att möjligtvis titta på en karriär inom FBI eller CIA som nån slags revisionsagent. JAA! Lät skitintressant, så jag gick hem och googlade, men tydligen måste man va medborgare, så det blir det inget med. Bestämde mig för att registrera mig på Monster såhär ca 7-8 månader i förväg, och ansökte om 2 positioner. Kan ju inte skada!

Hade även ett litet snack med bossen häromdan om i sommar. Han kunde inte ge mig heltid under sommaren (synd eftersom jag inte har skola) men sa att om jag vill ta en månads semester i Sverige kan jag jobba dubbelt innan och efter för att tjäna in pengarna jag skulle förlora. Får väl se hur det blir med det, tror jag skulle sakna Ricky alldeles för mycket då.

Nej nu blire nog sängen för mig, lyckades göra migsjälv ännu tröttare med allt detta jobb/skolsnack.

Kommentarer
Postat av: Göran & Eloisa

Du är en ganska tuff liten tjej !!

Vi är jättestolt över dig !

2010-05-19 @ 09:15:49

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0