Lördagsfrukost med mannen

Det är väldigt trevligt att vakna av sig själv på lördagsmorgonen, väcka mannen bredvid sig med, "vi har slut på kaffe". Klä på sig och knalla ner till World Market och plocka upp lite kaffe, "morning blend", och stå och väga om man ska köpa en liten tygdocka från Guatemala. "Worry People"/"Muñecas Quitapenas"; dockor man berättar sina problem för på kvällen, lägger dem under kudden när man sover, och när morgonen sen kommer är ens problem borta. En sån ville jag ha, men kände nåt slags medlidande med de stackars Guatemalainvånarna som blir utnyttjade av stora dumma corporate America, och bestämde mig för att stå emot mitt begär. Kanske ska sy mig en egen? Knatade hem igen, mannen gjorde kaffe, jag lagade kalkonkorv och scrambled eggs med lök och oliver i. Lördagsfrukostar är allt bra mysiga.



Kommentarer

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0