Matlagning

Jag har börjat få upp intresset för matlagning igen- Som tur är! Blev trött på det ett tag, men efter att ha lagat ett par gånger är jag motiverad igen. Min nya kära älskling getost är med i många av grejerna, bla dessa två godingar; Sallad med curryräkor och getost, och "smalpizza" bestående av fullkornstortilla (fast den är vit) med kalkonskivor, getost och basilika. Mmmm.... Gjorde även megagod ugnsstekt kyckling med ett getost-honung-rosmarinstäcke, med ugnsstekt sötpotatis till. Fortsätter äta mina urbra sojakorvar, dom är bra dom. Ricky vägrar käka dom, men det betyder ju bara fler till mig.

  

Fan. Nu blev jag hungrig igen.

Annars ligger jag och Marley här och snosar. Hon har blivit en riktig knäkatt, hon vägrar låta mig sitta ensam här med datorn i knäet, utan kryper upp i mitten och lägger sig. Ricky åkte iväg på bio med några kompisar och lämnade mig här hemma. Skönt, nu får jag se på nya Desperate Housewives ifred, och sen dra iväg till gymmet. Allt efter en 11timmarsdag på jobbet, astråkigt.

Igår kväll var jag iväg en snabbis på gymmet, och sen åkte vi till en liten mysig bar med två av Rickys kompisar. Blev alldeles perfekt, en snabbis mellan 21 och 22:30, sen hem igen med lite TV innan jag gick och sov. Har det så skönt nuförtiden!

Imorgon är det Martin Luther King Day, så vi är lediga från skolan. Hähähähäääärligt värre! Om det är öppet ska vi lämna in bilen på lite uppfixning, och sen traska hem i regnet. Det stämmer- Spöregnar gör det! Ska tydligen va så tills på onsdag. Fy...

Kommentarer

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0