Sådär ja.

Så hjälp vilken bra helg det blev. Känner mig faktiskt riktigt utvilad! Egentligen hade jag tänkt försöka få med några kompisar och Ricky ner till Downtown på lördagkvällen och bara ta det lite smålugnt på en bar jag hittat. Kompisarna var inte så sugna, så det blev date night för mig och Ricky istället. Slutade med att vi hade en helt underbar kväll! Vi åkte till Old Town och bestämde oss för att köra på Gold Class Cinemas där vi vart en gång förut. Kom dit en timme innan bion började och satt i deras bar/lounge och tog en drink och schnooosade. När det blev dags för film visade deras hostess in oss till våra platser och tog en ny drinkorder.

Måste klargöra för er här hur fantastisk den här biosalongen är. Man sitter två och två i stora fåtöljer med elekrisk recline-funktion. Man får kudde och filt. Mellan oss finns ett litet bord för drinkarna. I bordet sitter en liten knapp man kan trycka genom hela filmen om man skulle vilja ha en till drink, lite popcorn, eller nåt från deras matmeny. I salongen finns endast 30 platser, då i grupper av två, så inga störmoment under filmen och inga huvuden i vägen eller fötter i ryggen.

Det är sånt jag kommer sakna när vi flyttar hem. Självklart saknar jag saker hemma, och folk hemma, osv. Men tänk när man kommit till rätta och kommit in i det vardagliga livet (för självklart är det alltid roligt i början när allt är nytt och fräscht) vad tomt det kommer va. Känner mig lite orolig för det, kommer jag va rastlös hela tiden? Hoppas inte det. Iofs är det väl ingen ide att tänka så mycket på vad som kommer hända i framtiden, men ibland kan man inte låta bli. Även om hemflytten inte är än på år eller så, så är jag redan både uppspelt och nervös. Det var jag ju när jag flyttade hit också.

Kommentarer
Postat av: malle

ska ni flytta hem till sverige igen!? :) oj så roligt!! när händer detta?

2010-02-09 @ 12:42:30
URL: http://mallenilsson.blogspot.com
Postat av: Sofie

Haha, ja, fast inte an pa ett tag :) Vet inte nar faktiskt..

2010-02-09 @ 19:48:49
URL: http://sofstar.blogg.se/
Postat av: elli

Men gud vilken härlig o lyxig salong, VILL OCKSÅ! Åhhhhh :) Men kom gärna hem och bo iaf i samma land, längst bort får vara grannlandet ;)

2010-02-09 @ 19:57:47
URL: http://oliveandvanilla.blogspot.com

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0