Pappas födelsedag och världens tråkigaste lördagskväll.

I torsdags fyllde min pappa år: Grattis pappa! Han berättade över telefonen att de köpt färska räkor och lax från fiskbilen för att fira sådär på torsdagen. Lite smått avundsjuk blev jag kanske här borta. En av de saker jag saknar mest med Sverige är de underbara små rosa räkorna. De amerikanska stora räkorna är smakfria jämfört med vår minivariant. Ledsamt, men desto bättre när man kommer hem på semester och får frossa! Att tycka om räkor måste förresten vara ärftligt.

Eftersom veckan varit så himla intensiv, och jag har mina sista finals för terminen nästa vecka, bestämde jag mig för att bara stanna hemma och vara tråkig denna helgen. Fredag kväll spenderade jag framför TVn, och runt 22 somnade jag. Vaknade tidigt imorse när Ricky åkte till jobbet och spenderade morgonen med flera koppar kaffe och Victoria's Secret Fashion Show 2010. Resten av dagen har gått ungefär i samma loop: Äta, plugga, en film. Äta, plugga, en film. Och så vidare. Nu är klockan 23:30 och jag tror bestämt att jag ska lägga ner skolarbetet för kvällen, se något tråkigt TV program och sen gå och lägga mig. Ska ner till skolan vid 10 imorgon för ett gruppmöte, sen måste jag plugga cost accounting resten av dagen.

Längtar till mitt jullov, trots heltidsjobb. Julgran, julpynt, massa ljusslingor och figurer överallt, julfilmer, julmat, julfester, julafton. Och juldagen förstås.



Kommentarer

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0