Om TSA body scanners.

Känner mig extra kontroversiell idag efter att jag blivit påhoppad i politisk debatt i en annan blogg. Mycket rogivande. Hm. 

Hur som helst. Nu är kanske detta lite efter själva hypen där hemma, men här är det fortfarande aktuellt. Det jag undrar är hur man kan bli så otroligt upprörd och hetsk över att gå in i en body scanner? Är man inte något paranoid om man tror att sina "nakenbilder" ska hamna på internet? Och även om de gör det, hur många kommer se eller bry sig om till exempel Marvin från South Carolina? Kroppsvisitationer är väl kanske lite obehagligt. Men kan man inte välja? Och ifall man måste bli visiterad: jamen hellre det än att bli bombad eller störtad. Att det troligtvis var otroligt obehagligt för mannen som fick sin kisspåse förstörd tycker jag mer är en fråga om personalen än själva visiteringen. Jag förstår tanken bakom att det är "till för att skrämma oss", fast i detta fallet håller jag inte med. Jag tar mycket hellre det säkra framför det osäkra, oavsett anledning.



Kommentarer
Postat av: slibb

Fuckin A!

2010-12-07 @ 04:09:03

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0