Because sometimes nothing but pasta makes sense.

Kortslutning i hjärnan efter alldeles för mycket arbete och studier, och alldeles för lite sömn. Allt jag kan tänka mig att skriva om just nu är pasta. Samlade ihop resterna från sist och gjorde hemgjord marinara sås.



Släng ner små fina tomater och oliver i lite olivolja och pyttelite vatten. Värm upp.




Mosa fint och krydda med valfria kryddor. Jag hade oregano, salt, peppar och vitlökspulver.




När det är färdigt släng i lite färsk basilika, eller mycket om du älskar det som jag gör.




Ställ åt sidan ett tag.




Koka upp lite pasta. När den är klar, häll på såsen och värm upp lite till. Lägg i lite färsk mozzarella och kanske lite parmesan om du vill. Egentligen kan man väl plutta ner lite vad man vill.




Lägg upp på närmsta tallrik och mumsa i dig. Lätt som en plätt.

Kommentarer

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0