CSN för 135435436 gången.

Varför envisas de med att vara besvärliga? ...När de inte måste?

Suttit ikväll och knåpat ihop det personliga brevet där jag garanterar att jag ska läsa det jag säger och att terminerna är mellan de datum jag säger. Försökte skriva ut brevet när det var klart, men självklart bestämde sig min skrivare för att strejka. Happ. Blev ett handskrivet brev då i och med tidsbristen. Scannade in det handskrivna brevet och det lite snyggare brevet från skolan, och satte mig ner för att ringa CSN. Obehagligt som vanligt när man inser att återigen är det upp till kamp. Damen som svarar har genast attityd. Ovanligt? Hon kan självklart inte hjälpa mig. Nej, hon kan inte ge ut en personlig emailadress. Nej, hon kan inte se vem som hjälpt mig tidigare. Nej, hon kan inte se vem som har hand om mitt lån. Nej, det är inte tillåtet att emaila studieförsäkran. Nej, det är inte tillåtet att skippa vanliga blanketten. Konstigt faktiskt, eftersom tjejen som hjälpte mig sist kunde fixa allt det där. Till sist undrar jag, bara för att ge det en sista chans, om hon kan se NÅN människa som NÅNSIN haft hand om mig. Jo, det var visst en Tord som hade beviljat studielånet i april. HÄRLIGT, koppla mig till honom tack. Nej men alltså, nej nej, så kan vi inte göra. JO det kan du visst. OK, jag blir kopplad till Tord. 2 minuter senare har jag fått grönt ljus och hans email och filerna är skickade. Sådär. Lite extra komplicerat bara där CSN, men det måste väl vara så. Man måste ju ställa till det lite för människor, vad annars skulle roa stackars Lena eller Greta eller Maria på tisdagsmorgonen?!

Kommentarer
Postat av: mors

Fy fasen för besvärliga tanter!!:)

2010-08-31 @ 19:00:49
Postat av: Sofie

Ja verkligen! ;)

2010-09-01 @ 03:08:46
URL: http://sofstar.blogg.se/

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0