Då var det officiellt snarkdagen nr 1...

Gissa? Jo, ta en vild gissning. Kommer California State University Los Angeles vara produktiva och duktiga och problemlösande, eller kommer de vara värdelösa som alltid? Än så länge är det väl bara ett "rykte" antar jag (även om personen sa att en studievägledare hade bekräftat), men det blir ingen sommartermin. Bara sådär! Jag hade inte ens hört att det var tal om att skippa den. Men jo, det sägs som sagt att de har lagt ner sommarterminen. Vilket betyder, om det stämmer, att jag inte kommer kunna ta examen till sommaren. Så var det med det! Kul. Nu blir det då inte förrän nästa jul. Jag blir så askdfjlghasköjghö.....

Pååååå en annan not: Läste om vad kraven är för att bli CPA idag. Jag har ju planerat att försöka bli det så fort som möjligt, eftersom det är både mer prestige och betalt förknippat med den titeln. Förutom att ha en bachelors degree måste man ha 1 års (till skillnad från 2 år som jag trodde först) erfarenhet, och den erfarenheten behöver inte vara från en stor internationell auditfirma, utan kan vara all slags accounting erfarenhet sålänge en CPA med aktiv license överser en. Så enligt mig borde jobbet jag har nu räknas mot den erfarenheten, vilket vore hur bra som helst! Då skulle jag kunna ansöka om licens direkt när jag är klar nästa år! Tur att man får goda nyheter ibland.

Annars fyller Ricky år imorgon, och vi ska nog gå ut och käka eller nåt, och se nån film. Får se vad det blir!


Kommentarer

Släng mig en åsikt här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0